Pages

Wednesday, January 1, 2020

נתניהו הודיע: אגיש בקשה לקבלת חסינות מפני העמדה לדין - וואלה!

נתניהו הודיע: אגיש בקשה לקבלת חסינות מפני העמדה לדין - וואלה!

נתניהו הודיע: אגיש בקשה לקבלת חסינות מפני העמדה לדין
עריכה:שאול אדם

נתניהו מבקש חסינות - כל העדכונים:

  • ראש הממשלה הודיע כי יפנה ליו"ר הכנסת ויבקש חסינות מהעמדה לדין
  • נתניהו: "החסינות היא זמנית, אתייצב בבית המשפט כדי לרסק את העלילות המופרכות"
  • ליברמן הודיע כי ישראל ביתנו תצביע נגד חסינות לנתניהו ותתמוך בהקמת ועדה שתדון בה
  • גנץ: "נתניהו יודע שהוא אשם, חסינות שכזו היא שחיתות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) כי הוא יגיש בקשה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לקבלת חסינות מפני העמדה לדין. "בכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בהתאם לסעיף 4-ג' לחוק כדי לממש את זכותי, חובתי ושליחותי כדי לשרת אתכם אזרחי ישראל", אמר נתניהו.

בהצהרה לתקשורת, שאותה נשא במלון אוריינט בירושלים, נתניהו הבהיר כי "רבים חושבים שהחסינות לנבחרי הציבור ניתנת לתמיד, שהיא מאפשרת לא לעמוד לדין אף פעם. זה לא נכון. החסינות היא תמיד זמנית, היא מתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה".

לדבריו, "על פי החוק, אין שום אפשרות לאף אחד להימנע מהעמדה לדין". הוא התייחס לתשובתו לשאלה האם בכוונתו לקדם חוק שימנע את העמדתו לדין בחדשות 12, שאליה השיב "מה פתאום?", ואמר: "דייקתי בדבריי אז, ואני מדייק גם היום. בכוונתי להתייצב בבית המשפט כדי לרסק את כל העלילות המופרכות נגדי".

הוא הוסיף כי נשיא המדינה ראובן ריבלין דייק בדבריו, שלפיהם "חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים ומכתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם. החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם לפי רצון העם, ולא לפי רצון הפקידים".

"לצערי זה מה שקורה במקרה שלי", המשיך. "תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים ומבול של הדלפות מגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב כדי להסית נגדי על ידי הטעיית דעת הציבור". בנוגע לעתירות לבג"ץ בנוגע לכשירותו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה, אמר נתניהו כי "בדמוקרטיה רק העם יחליט".

"בכוונתי להמשיך להוביל את ישראל להישגים היסטוריים", אמר נתניהו. "יחד אנחנו נעצים את הכלכלה שלנו, נבלום את איראן, נביא ברית הגנה עם ארה"ב, נכונן שלום עם מדינות ערביות ונחיל ריבונות בארצנו. זה לא מעניין את יריבנו, אין להם מה להציע חוץ מהסתה נגדי. כנראה קשה להם עם העובדה שהפכנו את ישראל למעצמה השמינית בעולם אבל בכל זאת נגיע הערב לנושא שמעניין אותם".

ליברמן: נצביע נגד חסינות לנתניהו

מיד אחרי הצהרת נתניהו, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע כי בסיעתו יצביעו פה אחד נגד חסינות לנתניהו - ובעד הקמת הוועדה שתדון בחסינות בתקופת הבחירות. בהודעה שפרסם, אמר ליברמן כי "עכשיו ברור מעבר לכל ספק. כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות. עם זה הוא קם בבוקר, את זה הוא חי ונושם במשך היום ועם הוא הולך לישון".

ליברמן הוסיף כי "מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית, פרטית של נתניהו. אותו לא מעניין לא שמאל, לא ימין, לא דתיים ולא חילוניים. הדבר היחיד שעומד לנגד עיניו זה קואליצית חסינות". הוא הוסיף כי ישראל ביתנו לא תהיה חלק מ"קואליציית חסינות".

בישראל ביתנו אומרים שיתמכו בהקמת ועדת כנסת בתקופת הבחירות, זאת בניגוד לעמדתם מהעבר. ועדת הכנסת אמורה לדון בבקשת חסינות של נתניהו, ולפי יועמ"ש הכנסת - אם יושג לכך רוב, הרי שיהיה אפשר להקימה בתקופת בחירות. עם זאת, נדרש אישור של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למהלך. כעת, יש רוב בכנסת למהלך ורק אדלשטיין יכול למנוע זאת.

במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ מסר הצהרה בכפר המכבייה ותקף בחריפות את נתניהו. גנץ אמר כי "זהו יום קשה למדינת ישראל ועצוב גם לי. מעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו ראש ממשלת ישראל יימנע מלהתייצב בפני החוק ומערכת המשפט, שלראש ממשלה לא יהיה אכפת מעתידה של ממשלת ישראל, אלא מעתידו האישי".

לדברי גנץ, "נתניהו יודע שהוא אשם. מי שחושב שלא יהיה כלום כי אין כלום לא מפחד לעמוד למשפט. לכן, או שתהיה פה ממשלת חסינות קיצונית או שתהיה פה ממשלת אחדות ממלכתית. או חסינות לפני הכל, או אזרחי ישראל לפני הכל. או ממלכת נתניהו או מדינת ישראל".

יו"ר כחול לבן הוסיף כי "אסור להקטין את מה שראינו הערב לנגד עינינו. המהלך שקרה הערב אינו עניין טכני או פרוצדורה לזמן מוגבל שאפשר לעבור עליה לסדר היום".

גנץ חזר על כוונתה של כחול לבן להקים את ועדת הכנסת כדי למנוע את מתן החסינות לנתניהו. הוא אמר כי אזרחי מדינת ישראל הם "בני ערובה של המאבק המשפטי" של נתניהו, שלדבריו "גרר אותנו שלוש פעמים בשנה למערכות בחירות שעלו מיליארדי שקלים. בזמן שאמרתם בתור לחיסוני השפעת - נציגיו דן על החסינות שלו".

הוא הוסיף כי "חסינות שכזו היא שחיתות. חסינות שכזו אינה אבן יסוד בדמוקרטיה, היא כרסום יסוד הדמוקרטיה. ראש ממשלה הינו נבחר ציבור שווה בין שווים, לא מורם מעם וממערכת המשפט. הגיע הזמן לעצור את ההידרדרות, הפחד והשנאה ולצאת לדרך חדשה".

שעות ספורות לדד-ליין

הודעתו של נתניהו מגיעה שעות ספורות לפני המועד האחרון שבו הוא יוכל לבקש חסינות פרלמנטרית, בחצות הלילה, 30 יום מהודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ליו"ר הכנסת על הגשת כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד ראש הממשלה. אולם, הכנסת צפויה לדון בבקשתו רק לאחר שתוקם ממשלה, אז יהיה ניתן להקים גם ועדת כנסת שאמורה לדון בבקשה זו.

בשל כך, עד שלא תוקם קואליציה כתבי האישום נגד נתניהו יישארו בהקפאה עמוקה ולא יוגשו לבית המשפט. לאחר שתוקם קואליציה, על נתניהו יהיה להשיג רוב של חברי כנסת לבקשת החסינות מפני העמדה לדין. במידה שלא יהיה לו רוב - הבקשה תידחה והוא יתמודד עם כתבי האישום בבית המשפט.

לפני יומיים תכנן ראש הממשלה למסור הצהרה בשידור חי, בה על פי ההערכות היה צפוי להודיע כי בכוונתו להגיש בקשה לחסינות מהכנסת, אולם לבסוף בוטלה ההצהרה, ככל הנראה בגלל הדיון שהתקיים בבג"ץ אתמול בסוגיית כשירותו להרכיב ממשלה אם ינצח בבחירות, כנאשם בפלילים.

בתגובה לכך, הודיעה כחול לבן כי "עקב כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיש בקשת חסינות מפני העמדה לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הודיע ח"כ אבי ניסנקורן כי הוועדה המסדרת תכונס ביום רביעי לדיון בנושא הקמת ועדת הכנסת". מוקדם יותר היום, ניסנקורן פנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה שיאפשר את כינוס הוועדה, אך האחרון הגיב כי הוא שוהה בחו"ל עד סוף השבוע, ולפני שיבחן את כינוס הוועדה, הוא ירצה לקיים עמו פגישה בנושא. בעקבות כך, כינוס הוועדה שתוכנן למחר נדחה למועד לא ידוע.

בכחול לבן זועמים על התנהלותו של אדלשטיין אך נחושים להקים את ועדת הכנסת. ניסנקורן ינסה להגיע להבנות עם יו"ר הכנסת, שיאפשרו להמשיך בתהליך. מהמפלגה נמסר כי "תשובתו של אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו. לא האמנו שיו"ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".

(עדכון ראשון: 18:24)

Let's block ads! (Why?)



2020-01-01 18:31:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzI0OTTSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment