Pages

Thursday, August 22, 2019

תיעוד התקיפות בעיראק: מכולות הטילים הושמדו כליל - ישראל היום

תיעוד התקיפות בעיראק: מכולות הטילים הושמדו כליל - ישראל היום

דוח מודיעין של חברת צילומי הלוויין אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), המתפרסם היום (חמישי) טוען כי שלוש התקיפות האחרונות על מחסנים צבאיים של איראן בעיראק, שחלקן בוצע - לפי מקורות זרים - על ידי ישראל, נועדו למנוע את הגשר היבשתי למעבר נשק מתוחכם מאיראן - לסוריה ולבנון. לפי הדו"ח, מטרה נוספת של התקיפות הייתה למנוע יכולת איראנית לבצע מתקפה מתוך אדמת עיראק, לעבר מדינות שכנות.

 

לפי הדו"ח, בחודש האחרון הופצצו שלושה אתרים, בהם האנגרים ומחסנים שאחסנו ככל הנראה טילים ונשק מתוחכם, באזור בגדד בעיראק. התקיפה האחרונה התבצעה שלשום, ובה לטענת דיווחים בתקשורת המקומית הושמדו מחסני נשק וטילים של המיליציה השיעית הנתמכת על ידי איראן בעיראק. תמונות לוויין של האתר שהופצץ לפני ואחרי התקיפה, מראות כי במקום היו מכולות רבות שהושמדו כליל בתקיפה. הדו"ח מציין כי לאחר הפיצוץ הראשוני של הטילים או הפצצות שפגעו באתר, היו פיצוצים משניים, המעידים על חומרי נפץ שהיו במכולות.

 

הגשר היבשתי בין עיראק ללבנון וסוריה // צילום: ImageSat International (ISI)

 

העיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון, ציטט אתמול  (רביעי) בגיליונו דיפלומטים במערב, שאמרו שישראל היא זו שתקפה את מחסני האמל"ח והטילים איראניים בעיראק בשבועות האחרונים. לדברי הגורמים, התקיפות נעשו על רקע הבנות שהושגו בין ארצות הברית לרוסיה, על כך שיש לתת עדיפות לביטחונה של ישראל. לדבריהם, יש לאפשר לישראל לעקוב אחרי פעילותה של איראן בסוריה ובעיראק, ולתקוף מטרות המזוהות עם פעילותה של איראן במרחב, שעלולות לסכן את מעמדה העוצמתי של ישראל עם טילים מדויקים לטווח ארוך, ואמצעי לחימה נוספים שמוגדרים "נשק שובר שוויון".

 

הארגון השיעי בעיראק, ח'שד א-שעאבי, איים כי יגיב למתקפות. הארגון האשים את ישראל וארצות הברית בפיצוץ שלשום במחוז סלאח א-דין מצפון לבגדד, פיצוץ בו לפי הדיווחים הושמדו מעל 50 טילים איראניים. "התקיפה אתמול בוצעה על ידי מל"ט ישראלי וארצות הברית מאפשרת לישראלים לפעול בשטחה של עיראק" נכתב בהודעה מטעם הארגון, "נגיב על תקיפות על בסיסינו בנשק מתקדם", נכתב בהודעה.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-22 17:01:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg0OTc30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment