Pages

Saturday, February 1, 2020

אבו מאזן בנאומו בקהיר: "לא יהיה קשר עם ישראל, כולל יחסים ביטחוניים" - ישראל היום

אבו מאזן בנאומו בקהיר: "לא יהיה קשר עם ישראל, כולל יחסים ביטחוניים" - ישראל היום

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן נאם היום (שבת) בכנס הליגה הערבית בקהיר והדגיש כי "המסר שלנו לנתניהו הוא: 'לעולם לא יהיה כל קשר אתכם ועם ארצות הברית, לרבות קשרים ביטחוניים. בגלל התנערותך מההחלטות החתומות ובעלות הלגטימיציה, ועליכם לשאת באחריות ככוח כובש. עסקת המאה נדחת, אך אנחנו עדיין מאמינים בשלום". על נתניהו אמר אבו מאזן כי אפילו שכיהן הכי הרבה זמן כראש ממשלה, הוא איננו מאמין בשלום ולא חלה התקדמות במשא ומתן בזמנו. 

עוד אמר אבו מאזן כי למרות פגישות עם הנשיא טראמפ, דבר לא הושג. לדבריו, הוא אמר לטראמפ כי הוא מאמין בפירוז מנשק, אבל אחרי כמה חודשים נסגר משרד הרשות הפלשתינית בוושינגטון, ובנוסף הנשיא הכריז על ירושלים כבירת ישראל. "לעולם לא אקבל את סיפוח ירושלים לישראל, ושיתועד בהיסטוריה שאני מכרתי את ירושלים בירתנו הנצחית", אמר אבו מאזן, "הם רוצים ממני להכיר ביהדותה של מדינת ישראל, ואני יודע היטב שהיא איננה כזאת". 

מחמוד עבאס טען כי המודיעין האמריקני תמך בחזון של הרשות לפתרון, וכך גם הדגישו בכירים ביטחוניים אמריקנים במגעים איתם. עוד אמר כי הוא סירב לקבל את התוכנית ולקבל כל מסר מהנשיא האמריקני, מפני שהממשל היה מעוניין לומר שהוא התייעץ איתו. 

"לא נקבל את ארה"ב לבדה כמתווכת"

"האמריקנים מעוניינים שבירת פלשתין תהיה אבו דיס, איזה כפר קטן בירושלים. הגדה המערבית ועזה מהווים 22 אחוזים מפלשתין ההיסטורית ואנחנו רוצים בכך, ועכשיו רוצים לקחת 32 אחוזים מהשטחים האלה", אמר אבו מאזן. 

יו"ר הרשות אמר כי לדבריו, טראמפ לא יודע דבר על התוכנית ומי שאחראים עליה באמת הם השגריר האמריקני בישראל דיוויד פרידמן, היועץ ג'ארד קושנר והשליח ג'ייסון גרינבלאט. 

"אנחנו לא חסרי ערכים", הדגיש יו"ר הרשות, "אנחנו רוצים לחפש פתרון ולפיכך ביקשנו ועידת שלום בהובלת הקוורטט הבינלאומי. לעולם לא נקבל את אמריקה לבדה כמתווכת מפני שניסינו אותה. האמריקנים רוצים ממני שאקבל את סיפוח ירושלים וחלוקת אל-אקצא, ולבטל את זכות השיבה ולפרז את עזה".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-01 12:19:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI5NjA30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment