Pages

Saturday, February 1, 2020

הליגה הערבית מתייצבת לצד אבו מאזן: "דוחים את עסקת טראמפ" - ישראל היום

הליגה הערבית מתייצבת לצד אבו מאזן: "דוחים את עסקת טראמפ" - ישראל היום

שרי החוץ של הליגה הערבית דחו הערב (שבת) את עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והתייצבו לצד יושב ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן, וזאת בניגוד להצהרות מדינות ערב, שרובן לא דחו על הסף את התוכנית. בהודעה משותפת שפרסמו שרי החוץ בסיום ישיבת החירום שהתקיימה בקהיר, נכתב: "אנחנו דוחים את תוכנית המאה משום שהיא אינה עומדת בשאיפות המינימליות של העם הפלשתיני וסותרת את תנאי ההתייחסות לתהליך השלום. אנחנו מדגישים את תמיכתנו ביוזמת השלום הערבית".

מוקדם יותר נאם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן בכנס והודיע על ביטול ההסכמים בין הרשות לבין ישראל. אבו מאזן הוסיף כי הוא שלח מכתב לישראל וארצות הברית בו הודיע למדינות על ההחלטה וכתב: "לא יהיה כל קשר אתכם, לרבות יחסים ביטחוניים. בגלל הפרתכם את ההחלטות החתומות ובעלות הלגטימיציה הבינלאומית, ועל הישראלים לשאת באחריות לכל דבר ככוח כובש". בהקשר לכך הבהיר: "על הישראלים לקבל את המתנה של אוסלו, באוכל ובשתייה ובביטחון, ואנחנו אומרים להם שלתוכנית טראמפ יהיו השלכות עלינו ועליכם, וזכותנו להמשיך להיאבק באופן חוקי באמצעים שלווים למען סיום הכיבוש והשגת חלום מדינתנו העצמאית". 

בתוך כך, הודיע שר החוץ של הרשות הפלשתינית ריאד אל-מאלכי, כי אבו מאזן יישא נאום מול מועצת הביטחון של האו"ם ב-11 בפברואר. לדברי מלאכי, בנאום יציג עבאס את תוכנית השלום החלופית שלו. 

"עסקת המאה נדחת, אך אנחנו עדיין מאמינים בשלום", הוסיף אבו מאזן, וציין כי אפילו שנתניהו כיהן הכי הרבה זמן כראש ממשלה, הוא איננו מאמין בשלום ולא חלה התקדמות במשא ומתן בזמנו. 

עוד אמר אבו מאזן כי למרות פגישות עם הנשיא טראמפ, דבר לא הושג. לדבריו, הוא אמר לטראמפ כי הוא מאמין בפירוז מנשק, אבל אחרי כמה חודשים נסגר משרד הרשות הפלשתינית בוושינגטון, ובנוסף הנשיא הכריז על ירושלים כבירת ישראל. "לעולם לא אקבל את סיפוח ירושלים לישראל, ושיתועד בהיסטוריה שאני מכרתי את ירושלים בירתנו הנצחית", אמר אבו מאזן, "הם רוצים ממני להכיר ביהדותה של מדינת ישראל, ואני יודע היטב שהיא איננה כזאת". 

טראמפ ונתניהו הציגו את תוכנית המאה // צילום: דוברות הבית הלבן

מחמוד עבאס טען כי המודיעין האמריקני תמך בחזון של הרשות לפתרון, וכך גם הדגישו בכירים ביטחוניים אמריקנים במגעים איתם. עוד אמר כי הוא סירב לקבל את התוכנית ולקבל כל מסר מהנשיא האמריקני, מפני שהממשל היה מעוניין לומר שהוא התייעץ איתו. 

"לא נקבל את ארה"ב לבדה כמתווכת"

"האמריקנים מעוניינים שבירת פלשתין תהיה אבו דיס, איזה כפר קטן בירושלים. הגדה המערבית ועזה מהווים 22 אחוזים מפלשתין ההיסטורית ואנחנו רוצים בכך, ועכשיו רוצים לקחת 32 אחוזים מהשטחים האלה", אמר אבו מאזן. 

יו"ר הרשות אמר כי לדבריו, טראמפ לא יודע דבר על התוכנית ומי שאחראים עליה באמת הם השגריר האמריקני בישראל דיוויד פרידמן, היועץ ג'ארד קושנר והשליח ג'ייסון גרינבלאט. 

"אנחנו לא חסרי ערכים", הדגיש יו"ר הרשות, "אנחנו רוצים לחפש פתרון ולפיכך ביקשנו ועידת שלום בהובלת הקוורטט הבינלאומי. לעולם לא נקבל את אמריקה לבדה כמתווכת מפני שניסינו אותה. האמריקנים רוצים ממני שאקבל את סיפוח ירושלים וחלוקת אל-אקצא, ולבטל את זכות השיבה ולפרז את עזה".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-01 14:40:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI5NjE50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment