Pages

Sunday, February 2, 2020

התקווה להתמודדות עם נגיף הקורונה: לצמצם את התחלואה וההדבקה בתחומי ישראל - ישראל היום

התקווה להתמודדות עם נגיף הקורונה: לצמצם את התחלואה וההדבקה בתחומי ישראל - ישראל היום

פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בכללית, מנהל מכון כללית למחקר וחבר בצוות הטיפול במגיפות של משרד הבריאות, מנסה לעשות סדר ולהסביר על הנגיף שמפחיד את העולם.

מה משמעות ההכרזה של ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום?

המשמעות היא סמלית בעיקרה, שהארגון מעודד את מדינות העולם להכיר בצורך בכוננות עולמית לקראת התפשטות המחלה מחוץ לסין. להכרזה אין משמעות מעשית מבחינת מדינת ישראל. הצעדים שיש לנקוט כדי לעכב ולבלום את הגעת המחלה לישראל כבר ננקטו טרם ההכרזה.

עוד בנושא:

מה יודעים על הנגיף ומהי מידת המידבקות/קטלניות שלו?

הנגיף שייך למשפחה של נגיפי מערכת הנשימה הקרויים "וירוסי קורונה" (בשל צורתם המזכירה כתר = "קורונה" בלטינית), משפחה שעימה נמנה גם הנגיף שגרם לסארס. תסמיני המחלה אינם ייחודיים ודומים לאלו של מחלת השפעת - חום, שיעול וקוצר נשימה. רוב המקרים הם קלים, ורק חלקם הקטן מחמיר לתסמונת נשימתית חדה דמוית דלקת ריאות.
הנתונים על מידבקות המחלה, כלומר עד כמה היא מידבקת, ועל הקטלניות שלה עדיין חלקיים ולא ברורים. מהמידע החלקי הקיים עולה שמידבקות המחלה ככל הנראה גבוהה מזו של שפעת עונתית, וקטלניותה נמוכה בהשוואה לסארס ובוודאי בהשוואה לשפעת העופות. ואולם, הערכות אלו עתידות להשתנות ככל שיצטבר מידע אמין על תחלואה במדינות מחוץ לסין. נקודה חיובית ראויה לציון היא שרוב החולים הקשים הם מבוגרים וחולים במחלות כרוניות, בדומה 
לשפעת העונתית.

האם הצעדים שנקט משרד הבריאות - מניעת כניסה ובידוד למי שחזר מסין - יכולים למנוע תחלואה בישראל?

גילוי של הנגיף בישראל, בדומה לשאר מדינות המערב, צפוי בסבירות גבוהה בשבועות הקרובים. הצעדים שנקט משרד הבריאות בהחלט יכולים לדחות את הופעת התחלואה בישראל, וחשוב מכך, לצמצם את היקפה ואת ההדבקות המשניות, 
אם וכאשר יתגלה הנגיף כאן.

האם צפוי שבקרוב יהיה חיסון/טיפול לנגיף?

לא צפוי חיסון נגד המחלה בקרוב - פיתוח וניסוי חיסון אורכים חודשים רבים. קשה להתנבא אם ומתי תתגלה תרופה אשר בכוחה לטפל במחלה. העובדה שביפן הצליחו אמש לבודד את הנגיף לצורכי מחקר מסייעת למאמצי המחקר בתחום. עם זאת, יש לזכור שמחלת הסארס הוכלה ונבלמה בשנת 2003, אף על פי שהתפשטה במספר מדינות ללא חיסון או טיפול - רק בעזרת אמצעים מתחום בריאות הציבור של בידוד והכלה. 

מה אפשר לעשות בשלב זה כדי להגן על עצמנו מפני הידבקות?

להתעטש למרפק ולא לכפות הידיים, להקפיד על רחיצת ידיים במים ובסבון, להימנע מללכת לעבודה ולמקומות ציבוריים במקרה של מחלת חום, ולעקוב אחר הנחיות משרד הבריאות.

הביאה לדפוס: מיטל יסעור בית־אור

Let's block ads! (Why?)



2020-02-02 07:52:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI5Nzk50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment