Pages

Saturday, February 1, 2020

אבו מאזן בכינוס הליגה הערבית: "לא רוצים את המשולש עם טיבי ועודה, או איך שקוראים להם" - ישראל היום

אבו מאזן בכינוס הליגה הערבית: "לא רוצים את המשולש עם טיבי ועודה, או איך שקוראים להם" - ישראל היום

בהמשך לפרסום פרטי עסקת המאה וקריאת הפלשתינים לכינוס חרום של הליגה הערבית, נערך היום (שבת) במטה הארגון בקהיר כינוס חרום של שרי החוץ הערבים במטרה לגבש חזית אחידה אל מול עסקת המאה. 

בהצהרת הסיכום של מדינות הליגה הערבית נמסר כי הרשות הפלשתינית ומדינות ערב דוחות את התוכנית המדינית שפורסמה בשבוע שעבר בטקס שנערך בוושינגטון: ״התוכנית אינה עונה על מינימום השאיפות והזכויות של העם הפלשתיני. הזכות של מדינת פלשתין היא לריבונות על כל האדמה הכבושה מ-1967 לרבות מזרח ירושלים. יוזמת השלום הערבית היא המינימום המקובל. אנו מזהירים את ישראל שלא תיישם את סעיפי התוכנית״. 

עם זאת, על אף הצהרת הסיכום של הדיון שנערך בקהיר קראו חלק משרי החוץ הערבים שלא לדחות את התוכנית על הסף וכי ״התוכנית כוללת סעיפים חיוביים העשויים לשמש בסיס למו"מ ישיר בין ישראל והפלשתינים״. 

יו"ר הרשות הפלשתינית אבן מאזן התייחס בנאומו בכינוס לסעיף בעסקת המאה שמציע להעביר את יישובי המשולש ליישות הפלשתינית שתקום. 

"אנחנו לא רוצים את המשולש", אמר אבו מאזן, "בטוב וברע - קחו אותו יחד עם תושביו. אחמד טיבי ולא יודע מה, כל החבורה הזו של הח"כים, איך קוראים לשני (התכוון ככל הנראה לאיימן עודה, ד.ס)".

אבו מאזן אף אישר בנאומו את הדיווחים שלפיהם הוא סירב לקבל שיחות טלפון, איגרות או העתק של תוכנית המאה. 

״טראמפ רצה לשוחח איתי אישית ולהציג בפני את התוכנית", אמר אבו מאזן. "הוא לא עושה לי שום טובה. לא נחתתי מהירח כדי שהוא ישלח לי עותק לקרוא אותו. טראמפ וממשלו רוצים שאכיר בכך שישראל היא מדינה יהודית, אבל היא לא מדינה יהודית ולא שום דבר. ישראל מונה מיליון ו-900 אלף ערבים, וכשני מיליון רוסים נוצרים שהיגרו לישראל לאחר שברית המועצות קרסה וכל מי שרצה היגר לישראל. אפילו מקרב המהגרים האתיופים שהיגרו לישראל יש אחוז נמוך של יהודים. אז על איזה הכרה במדינה יהודית הם מדברים?״. 

בתגובה, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר: "כנראה שאבו מאזן לא שמע על שבטי ישראל - עולי אתיופיה ומדינות חבר העמים. אחינו ואחיותינו, בשר מבשרנו, יהודים מבטן ומלידה שחלמו בגולה במשך דורות על שיבת ציון וזכו להגשים את חלומם".

אבו מאזן שב והזהיר בנאומו בפני שרי החוץ הערבים כי יפסיק את שיתוף הפעולה והתיאום הביטחוני עם מערכת הביטחון הישראלית והדגיש כי ימשיך בחרם על ממשל טראמפ. לדברי אבו מאזן, ישראל היא זו שהפרה את ההסכמים עם הרשות הפלשתינית ולפיכך היא זו שתישא באחריות להשלכות במקרה של השעיית התאום הביטחוני. 

״ישראל ביטלה את ההסכמים שנחתמו בינינו והפרה את הבסיס הלגיטימי שהעניקה הקהילה הבינלאומית להסכמים, ולפיכך אנו מודיעים שלא יהיה שום קשר בינינו לבין ישראל וארה״ב, לרבות כל ההסכמים הביטחוניים״, אמר יו"ר הרשות הפלשתינית. 

אבו מאזן הדגיש בנאומו בקהיר כי ראש ממשלת ישראל נתניהו הוא מי שמערים קשיים ומכשולים בפני תהליך השלום, והאשים אותו כי לא פעל לקידום תהליך השלום. 

״בכל תקופת כהונתו לא נרשמה התקדמות בתהליך המדיני", טען אבו מאזן. "נתניהו ואהוד ברק לפניו התנגדו לאוסלו. עם אולמרט נרשמה התקדמות רבה והסכמנו על 70 אחוז מסוגיות הסדר הקבע עד שהוא הלך לכלא". 

טראמפ ונתניהו הציגו את תוכנית המאה // צילום: דוברות הבית הלבן

לדברי אבו מאזן, לאחר פגישות שערך עם הנשיא האמריקני לפני יותר משנתיים בניו יורק וגם קודם לכן בביקורו של הנשיא בבית לחם, העניקו לו טראמפ ואנשיו את התחושה כי הממשל בוושינגטון מסכים לקבל את עקרונות חזון שתי המדינות על בסיס גבולות 67'. 

"הרגשתי שתוך חמש דקות או שעה ניתן יהיה לפתור את סוגיית הסכסוך הישראלי-פלשתיני על סוגיות הליבה שבו", הוסיף אבו מאזן. "אולם אחרי חודשיים, בהפתעה מוחלטת וללא שום התראה מוקדמת, האמריקאים הודיעו על סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון, על כך שירושלים המאוחדת היא בירת ישראל ועל העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. ניתקנו את הקשרים עם הממשל והבית הלבן, למעט ה-CIA והקונגרס. אין צורך לפרט אפוא למה אנו מתנגדים לתוכנית.

"השאירו לנו מדינה מלאה בחורים כמו גבינה שוויצרית, ולזה הם קוראים המדינה הפלשתינית העתידית. אנחנו עונים כי לא נסכים למתווה הזה בשום אופן ואני מודיע מפורשות: אם ישראל וארה"ב ימשיכו להפר את ההסכמים שנחתמו בינינו - ננתק את הקשרים לחלוטין, כולל היחסים הביטחוניים עם ארה"ב וישראל, והישראלים יאלצו לשאת באחריות להשלכות מהיותם כוח כובש״.  

עוד אמר אבו מאזן כי הוא קורא לישראל לפתוח במו״מ ישיר עם הפלשתינים ללא מעורבות אמריקנית: ״אנו מוכנים למו"מ ישיר, על בסיס החלטות האו״ם והיוזמה הערבית. אבל לא על בסיס תוכנית טראמפ, אותה אנו דוחים לחלוטין״.
 

Let's block ads! (Why?)



2020-02-01 16:47:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI5NjUx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment