Pages

Wednesday, November 27, 2019

שינוי מדיניות: שר הביטחון בנט הורה לעצור לחלוטין שחרור גופות מחבלים - ישראל היום

שינוי מדיניות: שר הביטחון בנט הורה לעצור לחלוטין שחרור גופות מחבלים - ישראל היום

שר הביטחון, נפתלי בנט, החליט היום (רביעי) על שינוי המדיניות הישראלית באשר לשחרור גופות מחבלים: עצירה מוחלטת של שחרור הגופות, ללא קשר לשיוכם הארגוני. בנט, הנחה את צה״ל ומערכת הביטחון להיערך לעצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים, זאת לאחר מספר דיונים בנושא ההרתעה עם בכירי מערכת הביטחון. המדיניות החדשה תוצג בזמן הקרוב בקבינט המדיני-בטחוני, כחלק ממהלך הרתעתי רחב יותר, ותיכנס לתוקפה לאחר אישור הקבינט.

צילום: משרד הביטחון

משמעות ההנחיה היא כי כלל גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בהן בעתיד - לא ישוחררו, ללא קשר לשיוכו הארגוני של המחבל ולאופי הפיגוע שביצע או ניסה לבצע. מקרים חריגים יישארו לשיקול דעתו של שר הביטחון בהתאם לנסיבות, למשל במקרה של גופות של קטינים. יצוין כי עמדת צה"ל ושב"כ בשנים האחרונות הייתה להחזיר גופות מחבלים, כדי לקבל השפעה מצננת על השטח.

 

בסביבתו של בנט אומרי כי  "מדובר במהלך אחד מיני רבים אותם השר בנט שוקל בימים אלו (הרעת תנאי מחבלים בכלא, עצירת כספים למשפחות מחבלים ועוד) במטרה לשנות את משוואת כדאיות הטרור.  הדבר גם יסייע למנוע הלוויות המוניות ומעודדות טרור אשר התרחשו פעמים רבות בעבר, חרף התחייבות המשפחות שלא לעשות זאת. כמו כן, מדובר במהלך עם פוטנציאל השפעה מסוים גם בתחום השבויים והנעדרים".

הלווית המחבל אחמד מחאמיד מהעיר אום אל פאחם // צילום: יחיא ג'בארין - TPS

יצוין כי בג"ץ קבע לא מכבר כי מערכת הביטחון יכולה להחזיק רק גופות מחבלי חמאס לצורך משא ומתן עתידי על גופות החיילים גולדין ושאול, ולא להחזיק בגופות מחבלים בודדים ללא זיהוי. רק לפני חודש הוחזרה לרצועה גופת תושב עזה שחדר מגדר הגבול ונורה. 

 

בעקבות המהלך של בנט, נמסר מפי גורם מדיני כי "מדובר בבקשה לשינוי מדיניות שהועלתה על ידי משפחת גולדין בפגישתם עם רה"מ נתניהו בשבוע שעבר".

Let's block ads! (Why?)



2019-11-27 08:58:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEwNzA50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment