Pages

Monday, August 19, 2019

תחקיר תקרית ירי בגבול עזה: צה"ל ידיח ארבעה לוחמים - ישראל היום

תחקיר תקרית ירי בגבול עזה: צה"ל ידיח ארבעה לוחמים - ישראל היום

בצה"ל החליטו להדיח מתפקידם ארבעה לוחמים, בעקבות התקרית בה נפצעו קצין ושני לוחמים נפצעו בתחילת החודש בהיתקלות עם מחבל שחצה את גדר המערכת ופתח לעברם באש. בסופו של דבר, כוח תגבור שהגיע למקום, חיסל את המחבל.

 

התקרית בגבול עזה ב-1 באוגוסט החלה כשלוחמי צה"ל זיהו חשוד מתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. בעקבות הזיהוי במערכות, הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות. לאחר שחצה את הגדר לשטח ישראל, ביצע המחבל ירי לעבר כוח לוחמים. כוח תגבורת שהגיע למקום איתר את המחבל, פתח באש וחיסל אותו.

 

באירוע נפצע קצין צה"ל באורח קל עד בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל, מירי שבוצע לעברם על ידי המחבל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים וכעבור זמן קצר שוחררו לביתם. כעת השלים צה"ל את התחקיר המבצעי של התקרית. 

 

התחקיר העלה פעולות מבצעיות ראויות לצד פערים בהתנהלות אחד הכוחות שפעלו בשטח. מהתחקיר עולה, שמפקד המחלקה ולוחמי הסיור שהיו עימו וכן סגן מפקד הפלוגה שהגיע לאירוע, חתרו למגע. עם זאת, בתחקיר נחשף כי כוח נוסף בפיקוד סמל שהגיע לאירוע - נמנע מלהיכנס למרחב הלחימה.

 

לאחר התחקיר החליט מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה שי קלפר, על הדחתם מלחימה ומפיקוד של סמל ושני לוחמים (מהכוח הנוסף), שלא פעלו כמצופה מהם באירוע מבצעי. בנוסף, מפקד החטיבה הדרומית, אלוף-משנה לירון בטיטו, החליט להדיח מתפקידו את נהג הסיור.

 

מצה"ל נמסר כי "כל אירוע מבצעי בצה״ל מתוחקר לעומק על מנת לייצר למידה והפקת לקחים, וכך בוצע גם באירוע זה".

Let's block ads! (Why?)



2019-08-19 12:05:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgzOTU30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment